Prvním přednášejícím byl Tomáš Turek ze společnosti Dobrý web. Jeho přednáška na téma „2016 – rok telefonických konverzí“ patřila k těm průměrným. Pro firmy, které už nyní měří telefonické konverze, mnoho nového nepřinesla. Jednou z mála zajímavých informací Tomáš Turek zmínil nástroj od Google AdWords „Telefonní číslo pro přesměrování“, který s měřením telefonických konverzí pomáhá, protože je automaticky propisuje do Google analytics. Ale funguje to pouze ve spojení s Google AdWords.
Na case study České spořitelny ukázal, jak je důležité nabídnout návštěvníkům třeba i u kontaktního formuláře telefonní číslo začínající 800 pro možnost zavolání. Podle této prezentované případové studie to využilo 10× více návštěvníků, než vyplnění formuláře. Na jedné straně na začátku přednášky nebyl příliš nadšen z použití unikátního čísla v reklamách, aby se k tomu stejně na konci přednášky vrátil s tím, že to je jedna z cest. Druhým bodem, kde jsem s přednáškou nesouhlasil, byl slide, kde se tvrdilo, že o kvalitě telefonátů vypovídá délka hovoru. Přednášku bych ohodnotil 4/10.
Dalším přednášejícím byl manažer obchodního týmu PPC konzultace z firmy Seznam.cz David Velechovský. Ve stručnosti probral vývoj Skliku. Dále se pochlubil, že z hlediska zásahu obsahové sítě Sklik pokrývá 95% českého internetu. To je pravda, ale jde o servery jako je super.cz, blesk.cz, extra.cz, bazos.cz atd. Pokud zde máte cílovou skupinu svých klientů, pak s tím problém mít nebudete. Pochválil svoji službu, že výrazně snížila počty formátů bannerů a nově je můžete dát třeba na stránku Seznam počasí. Prozradil, že uživatele skoro všech svých služeb podrobně sledují (Seznam big data) a podle chování pak můžeme cílit na zájmy a zájmy o koupi.
Z chystaných novinek prozradil dynamický retargeting v rámci Seznam služeb. Nově budete moci v Skliku cílit na uživatele, který například navštívil detail vaší společnosti na Firmy.cz – škoda, že to nepůjde cílit na návštěvy konkurenčních firem :-) Dynamický retargeting bude taktéž fungovat u Zboží.cz, PR články na Novinkách a na Sauto.cz. Nově taktéž v Skliku můžete uvádět více kontaktů a informací o lokalitě poboček. Na druhou stranu video reklamy a dynamické bannery, tak jak je známe z Google AdWords v současné době Seznam nechystá. Odhaduji, že s těmito věcmi Seznam v nejbližších 2 letech nepočítá. Z přednášky si odnáším to, že pokud utrácíte u Seznamu peníze například za Frimy.cz, Sauto.cz nebo třeba PR články na Novinkách, tak Seznam vám k tomu ještě nabídne možnost utrácet více peněz v Skliku, abyste oslovili návštěvníky, které jste už jednou oslovili jinou formou reklamy. Pro Seznam win-win situace. Hodnota přednášky pro mě byla 5/10.
To nejlepší nakonec. Tomáš Bártek z VašeČočky.cz nám na konkrétních příkladech ukázal své tipy na to, jak zlepšit PPC kampaně v zahraničí. V bodech Tomáš doporučil následující:
- vždy si zapněte kampaň na svůj brand – je to levné a vytlačujete konkurenci z viditelných pozic s výsledky vyhledávání
- vždy sledujte výkon své brandové kampaně – můžete tak včas odhalit případné problémy – například pokud vás najednou lidé začnou více hledat na brand, může to znamenat, že máte problém v organickém vyhledávání
- zkuste kampaně na konkurenci – čím má konkurence obecnější název, tím se vám budou kampaně lépe obhajovat. Navíc pokud konkurence nemá právě dobrou pověst, o to lépe vám to půjde. Zkuste navíc nabídnout nějaký akviziční bonus – doprava zdarma nebo sleva na první nákup
- RLSA funguje – jde v podstatě o remarketing pro vyhledávání, tedy nastavení jiných reklam pro ty návštěvníky, které už znáte
- zkuste kampaň zaměřenou na lidi, kteří už si něco dali do košíku
- využijte v Google AdWords DSA – automaticky generované kampaně pro případ, že není možné dělat pro každý produkt samostatnou reklamu a pak si z toho vezměte jen to nejlepší
- využijte remarketing i na ty návštěvníky (zákazníky), kteří si u vás již něco koupili – poděkujte jim!
Z přednášky bylo vidět, že kromě PPC kampaní VašeČočky.cz spoléhají také na affiliate program. Doufám, že se v budoucnu budeme moci těšit i na přednášku na toto téma. Za praktickou a velmi hodnotnou přednášku s mnoha příklady z praxe má ode mě Tomáš Bártek 8/10.