Plánujete realizaci nového webu? Pak se opravdu zkuste smířit s tím, že váš web nebude podle vašich představ. Otázka totiž zní: Mají se stránky líbit mně a nebo spíše mým zákazníkům?

Využijte svou i tvůrcovu profesionalitu

Pokud chcete dosáhnout co nejlepší prezentace, měli byste skloubit dva profesionální pohledy. Váš pohled je určitě přesnější při definování cílové skupiny. Také vaše zkušenosti se zákazníky, s konkurencí a znalost vašeho produktu jsou podstatně větší.

Oproti tomu profesionální webdesigner bude mít lepší pohled na styl grafického zpracování, návrh použitého obsahu, způsob vedení návštěvníka webem a návrh strategie pro propagaci.

V těchto oblastech byste měli dát volnou ruku jemu a on by zase měl bedlivě naslouchat vašim zkušenostem z oboru. Potom může vzniknout skutečně dobrý web, který bude přinášet výsledky.

Narůstají ve vás obavy při čtení těchto řádků? Máte pocit, že byste tím dávali příliš mnoho zodpovědnosti tvůrci webu? Pokud ano, jsou to oprávněné obavy, které ale na druhou stranu vyvolávají další otázku: Spolupracuji se správnými lidmi, když se jim bojím svěřit odborné stránky svého webu?

Klíčem jsou správné otázky

Klíčem k rozpoznání profesionála je jeho přístup a otázky, které pokládá. Ještě předtím, než se promluví o ceně, by se měl ptát čeho chcete dosáhnout. Dále kdo je vaším zákazníkem, jaké máte zkušenosti při získávání zakázek a na ostatní věci důležité pro vcítění se do vašich potřeb. Skutečně přínosný web Vám dokáže navrhnout jen ten, kdo dobře rozumí vám i vašemu oboru.

Vyberte si, kdy chcete být naštvaní

Dost možná se stane, že se v průběhu spolupráce na webu budete cítit naštvaní. To nemusí být špatně. Otázkou je, zda to bude na začátku, nebo na konci spolupráce.

Jsou tu dva přístupy pro průběh projektu. První je, že tvůrce udělá co požadujete. Chcete nový web? Začne se na něm pracovat. Chcete ho modrý, široký 827 px a s kontaktním formulářem přes celou hlavní stranu? Dostanete ho! Tedy na začátku jste spokojení, vše běží jak chcete a někdo plní vaše přání. Pravděpodobně ale budete naštvaní na konci, až zjistíte, že potenciální zákazníci Váš web ignorují.

Někdy je totiž potřeba, aby vám tvůrce řekl o lepším způsobu, než jaký jste si představili. Například, že pro vaší cílovku bude lepší na webu zobrazit případovou studii, že bude lepší čisté bílé téma grafiky a že vaše logo nakreslené v malování před 10 lety potřebuje re-design. V takovém případě můžete být naštvaní už na začátku projektu. Je tu ale mnohem větší pravděpodobnost spokojenosti po spuštění webu. Až přijdou návštěvníci, snadno se zorientují, najdou potřebné informace a někteří poptají Vaše služby.

Co z toho tedy vyplývá?

Najděte si pro tvorbu nového webu profesionála. Svěřte mu důvěru co se jeho oboru týká a naštvěte se raději dřív, než později.

Google